Karnevalske igre

Odlično je prikazao kako vlasnici lunaparkova varaju na igrama i izvlače vam novce iz džepova

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Mladić koji je gotovo desetljeće proveo radeći za NASA-u takozvane karnevalske igre podijelio je u tri kategorije.

Mark Rober, inženjer strojarstva koji je proveo devet godina radeći za NASA-u, objavio je u utorak sjajan video u kojem je otkrio kako vlasnici lunaparkova zarađuju na takozvanim karnevalskim igrama, odnosno do koje su mjere neke od njih namještene da bi vas opelješili.

Rober je igre podijelio u tri razreda, pa u uvodniku u istražiteljski rad napomenuo kako je došao do spoznaje da posjetitelji na njima ostavljaju golem novac, točnije čak 130 tisuća kuna dnevno u slučaju lunaparka u kojem se zatekao.

Evo kako ih je kategorizirao:

1) Igre slučajnosti

Premda se sudioniku učini da do nagrade može doći pomoću vještine, riječ je o igrama u kojima, primjerice, preciznost ne znači apsolutno ništa budući da su rekviziti napravljeni od takvih materijala da se sve svodi na slučajnost (pogledajte primjere takvih igara u videu).

Igre su to u kojima sudionici unaprijed gube novce jer, sve da čak i uspiju iz nekog ranog pokušaja pogoditi mete, zauzvrat dobivaju nagrade čija je realna vrijednost gdjekad i višestruko manja od novca izdvojenog za sudjelovanje. 

2) Igre vještine

Znate ponešto o košarci i solidno pogađate trice? Nije bitno jer su se vlasnici lupanarkova pobrinuli da igre vještine (neka košarka bude primjer), u kojima nema prethodno istaknute nasumičnosti, naprosto nisu fer.

Drugim riječima, prilagodili su okolnosti takvih igara sebi, pa nadobudni bacači košarkaških lopti uopće i ne primjećuju da su linije za tri poena udaljenije od standardnih, a k tome su i obruči podignuti, čime su im znatno umanjene šanse da dođu do nagrada.

Zatekao je pri igrama vještina Rober i drugih neregularnosti, pa tako prikazao i stolove nagnute pod kutem, namještene mjerače brzina...

3) Igre u kojima je praktički nemoguće pobijediti

Bježite od igara u kojima su nagrade najprimamljivije. Tako je Rober započeo osvrt na zadnju kategoriju, pa se posebno posvetio igri "penjanja ljestvama" u kojoj nitko od sudionika nije pobijedio dok je promatrao njihova nastojanja da nešto osvoje.

Pojasnimo, pri toj je igri nužno održavati ravnotežu, međutim budući da su ljestve pričvršćene samo s jedne strane, natjecatelj doslovno mora biti nevjerojatno spretan da bi ispunio cilj.

Pa ukoliko niste nindža, utoliko se maknite od sličnih izazova, pogotovo ako ste tvrdoglavi jarac jer takvi na kraju najviše dobiju po džepu.

Među prvima tome i danas može posvjedočiti Henry Gribbohm iz New Hampshirea, o kojem se svojedobno pisalo jer se u lunaparku inatio sve dok nije izgubio svu ušteđevinu (oko 17 tisuća kuna) u samo nekoliko sati.