Bijeli patuljak

Otkrivena misteriozna veza u svemiru

Stručnjaci sa Sveučilišta u Warwicku otkrili su misterioznu vezu u svemiru i iznijeli dokaze o tome kako brzorotirajući bijeli patuljak, veličinom sličan Zemlji, emitira radijaciju na drugu blisku zvijezdu u orbiti.

Grupa astronoma amatera otkrila je misterioznu vezu u svemiru, prema kojoj zvijezda bijeli patuljak obasjava svoje bliske i srodne zvijezde, crvene patuljke, ultraljubičastim i radio valovima. Ovakvu vrstu veze prvi put su otkrili zvjezdani znalci iz Njemačke, Belgije i Ujedinjenog Kraljevstva prošle godine i to između dvije zvijezde u sastavu zviježđa AR Scorpii, udaljenog oko 280 svjetlosnih godina od Zemlje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Život kruži oko bijelog patuljka Vanzemaljce bismo mogli pronaći u sljedećih deset godina! Slika nije dostupna Rezultat znanstvene studija U našoj galaksiji nalaze se desetine milijardi nastanjivih planeta!

Studija o ovom fenomenu objavljena je u britanskom znanstvenom časopisu Nature, u kojoj je dostupan detaljniji uvid u ovaj fenomen, nakon što je proučavan naprednim teleskopima Europskog južnog opservatorija. Stručnjaci sa Sveučilišta u Warwicku iznijeli su dokaze o tome kako brzorotirajući bijeli patuljak, veličinom sličan Zemlji, emitira radijaciju na drugu blisku zvijezdu u orbiti.

Intenzitet radijacije je toliko jak da crveni patuljak zbog njega sjaji i blijedi gotovo dvadeset minuta, a Europski južni opservatorij ovakav primjer opisuje kao interakciju prilikom koje bijeli patuljak ubrzava elektrone gotovo do brzine svjetlosti, prilikom čega se oslobađaju visokoenergetske čestice koje lete kroz svemir. Iako patuljak ubrzavanja kretanje elektrona, njihovo podrijetlo za sada ostaje neobjašnjiv misterij.

Vodeći istražitelj u studiji i član grupe za astrofiziku sa Sveučilišta u Warwicku, Tom Marsh, kazao je kako je zviježđe AR Scorpii otkriveno još prije 40 godina, ali da je njegova prava priroda uočena tek nakon što su ga počeli proučavati prošle godine. Tada su otkrili kako svjedoče nečem izvanrednom, zbog čega je ovo otkriće velik korak za sve astronome amatere te članove akademske zajednice.