Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zemlja znanja

UPISALA HARVARD Ivu Ružić na jedan dan vratili smo u osnovnoškolske klupe

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Iva se na jedan dan vratila u osnovnoškolske klupe, a učenici su joj pokazali što uče iz prirode, povijesti i hrvatskog.

Nastavljamo s projektom ''Zemlja znanja'' u kojem vam kroz primjere učenika i nastavnika prikazujemo svakodnevne probleme u školstvu. Uspješna maturantica Iva Ružić koja je uspjela upisati se na prestižno američko sveučilište Harvard i to uz punu stipendiju, s nama je posjetila Osnovnu školu Sveta Nedelja. Tako se Iva na jedan dan vratila u osnovnoškolske klupe, a učenici su joj pokazali što uče iz prirode, povijesti i hrvatskog.

Pročitajte i ovo Hrvatski sabor i Europski parlament Politički duplići Jesu li liste za EU izbore prevara birača? "Vidjet ćemo što ćemo raditi i na koji način" Raskol u Mostu - 4 analiza raskola Kako se slomio Most? "Nije kriva samo lista, problemi se vuku iz kampanje"

'Ja sam Iva Ružić, maturantica gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec. Na jesen odlazim na studij u SAD, dobila sam punu stipendiju na Harvardu, a danas prije toga vratit ću se u osnovnoškolske klupe', predstavila se Iva. U tome joj je pomogao učenike te škole Nikola Vlašiček.

OŠ Sveta Nedjelja najveća je osnovna škola u Hrvatskoj, ima 1512 učenika. 60 posto učenika ove škole se prevozi busom, nastava se održava na 5 lokacija, jedna je matična škola i 4 područne.

Iva je posjetila učenike petog razreda na satu prirode koju imaju dva sata tjedno. Učenici su joj pokazali što su posljednje vrijeme učili – 'oplodnju, oprašivanje, kako se oprašuje biljka... Kakav je korijen, osmoza difuzija, korijenov tlak'.

'Stanice, pošto to nikad nismo spominjalo od 1. do 4. pa mi je to bilo malo teže', iskren je bio jedan učenik. Drugi je priznao da se više ne sjeća što je stanica.

'Mislim da je malo prenatrpano i da ima previše tih pojmova', rekla je jedna učenica.

'Ja se uopće ne sjećam da smo radili stanicu u 5. razredu, mislim da to dosta govori o tome. Ima dosta učenja na pamet, mislim da bi tu trebalo više doći do naglaska logičko zaključivanje razmišljanje, neko povezivanje sa stvarnim svijetom', rekla je Iva.

'Kreću s onim što je najsitnije, a to je stanica. Moje osobno mišljenje je da bi trebali krenuti barem taj peti razred s nečim što je više općenito i njima malo više poznato', kaže nastavnica prirode Petra Bošnjak.

Iva je posjetila i učenike sedmog razreda na satu povijesti koju imaju dva sata tjedno.

'Prva industrijska revolucija, onda smo prošli Napoleona, pa francusku revoluciju i sad smo u hrvatskoj u doba neoapsolutizma', naveo joj je učenike Leo što su radili.

Petra joj je rekla da ima puno više godina nego u 5. i 6. razredu.

'Sad kad se sjećam znam da, ne samo meni nego vjerujem i ostalima da jako malo zapravo toga ostaje u glavi', rekla je Iva.

'Smanjiti te činjenice i to more podataka to svakako jer mi zapravo letimo s teme na temu i oni to ne stignu utvrditi', navela je nastavnica povijesti Tatjana Šoln Muftić što bi trebalo promijeniti.

Iva je sa sedmašima bila i na satu hrvatskog koji imaju 4 sata tjedno.


'Ja mislim da treba biti više sati hrvatskoga koji je temeljni predmet i svjedoci smo da nam je jezična kultura na najnižoj razini', rekao je nastavnik Ervin Škacan.

'Probajte što više sada naučiti da vam lakše bude u srednjoj školi, ali samo se dobro zabavite i probajte naći nešto zanimljivo u svakom gradivu', savjetovala je učenicima Iva.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene